نخود زرد لپه ای سن شما را کمتر نشان می دهد

از نخود سبز و زرد معمولاً برای تهیه سوپ نخود یا سوپ  نخود زرد لپه ای و گاهی اوقات پودینگ نخود که معمولاً در اروپای قرون وسطی تهیه می شد استفاده می شود.

نخود زرد در غرب آسیا و به ویژه در ایران به نام لاپه شناخته می شود ماده اصلی غذای ایرانی خورش قیمه است که در غذاهای ایرانی کنار برنج سفید سرو می شود همچنین یک ماده مهم در تفریز کوفتسی یک کوفته مخصوص شمال ایران است.

در شمال هند، آنها به طور کلی به عنوان شناخته می شوند، که گاهی اوقات به عنوان یک تنوع ارزان تر برای چوله در غرفه های عرضه کننده آن استفاده می شود.

نخود زرد رنگی اغلب برای تهیه دال در گویان ، سورینام ، موریس ، آفریقای جنوبی ، ترینیداد و توباگو ، جامائیکا و فیجی استفاده می شود.

به عنوان ساده دال نامیده می شود ، مانند دال های موجود در هند تهیه می شود، اما ممکن است در دستور العمل های دیگر نیز استفاده شود.

نخود

از نخود زرد برای تهیه یک میان وعده شیرین در غذاهای پکن استفاده می شود یک پودینگ نخود شیرین و خنک است که گاهی با شکوفه های اسمانتوس و خرما طعم دار می شود.

در اروپا فاوا یونانی غذایی است که با پوره نخود فرنگی خرد شده زرد برای ایجاد پیش غذا یا مزه درست می شود که اغلب با کیپر روی آن ها قرار می گیرد.

در زمستان هلندی ها غذایی به نام سرو می کنند که عمدتا از نخود سبز تهیه می شود در دریای کارائیب، نخود خرد شده یک عنصر کلیدی در بسیاری از غذاهای هندی است.

آشپزی بربر مراکشی دارای سوپ تماراق یا نخود زرد با روغن زیتون و زیره است نمک، سیر و پیاز را می توان به مزه اضافه کرد با نان خورده می شود.

نخود خشک، مانند پسرعموهای عدس خود، هزاران سال است که وجود دارد اولین شواهد مربوط به دوران نوسنگی در سوریه، ترکیه و اردن است.

یافته هایی در تایلند امروزی به دست آمد که مربوط به 11000 سال پیش است. همچنین اکتشافاتی در مصر و کشورهایی مانند گرجستان، پاکستان، افغانستان و هند امروزی انجام شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.